Barcelona i Maresme

CA EN ES

No perdis el control de la teva pàgina web!

No és la intenció d’aquest article criticar la competència, però quan s’han de dir veritats, es diuen. Sovint m’han contactat clients que havien perdut el control de la seva pàgina web i el volien recuperar. M’explico: en el seu moment havien contractat un autònom o una empresa per a què els dissenyés una web; un cop feta la feina i al cap del temps, quan necessitaven alguna esmena, pagaven al mateix gestor per a què els la fes, però acostumava a passar que durant uns anys no els calia (o s’oblidaven) de renovar-ne els continguts o de modernitzar-la fins que… sorpresa! Un bon dia deixava de funcionar. Trucaven al gestor i es trobaven que:

a) L’empresa havia desaparegut
b) L’autònom havia deixat de ser-ho i ja no es dedicava a crear i mantenir webs
c) Havien acabat malament perquè el client no acceptava pagar el manteniment que li proposava el gestor de la web

En aquest punt és quan et truquen per a què els arreglis la web i et topes amb la crua realitat: el client es va despreocupar totalment de les dades d’accés al proveïdor de hosting, al panell de control i, fins i tot, al wordpress. De vegades, l’única solució és tornar a començar de zero, fins i tot amb el domini.

Si hem de repartir culpes, ho farem per partida doble: primer, al professional que descuida el seguiment de la web que ha fet néixer i que només s’activa quan olora beneficis; i en segon lloc, al client que encarrega una pàgina web com si fos una aspiradora, és a dir, que la fa servir, però no la neteja ni li fa un necessari manteniment i que posa el crit al cel quan s’espatlla.

Sembla que aquest segon aspecte millora progressivament, atès que cada cop són més els posseïdors d’una web que ja comencen a entendre la importància d’un mínim manteniment: l’actualització dels plugins, de la versió de wordpress, de la versió de PHP, etc, i també que, si una web no és viva i no se’n renova el contingut, anirà perdent visibilitat.

Des que vaig endinsar-me al món del wordpress, tinc una norma que explico al començar cadascun dels encàrrecs que se’m fan: posar a nom del client el perfil d’usuari del proveïdor de hosting i del domini, i fer que ell s’encarregui de satisfer les tarifes anuals, a més de lliurar-li un document amb totes les dades d’accés que he enumerat anteriorment. D’aquesta manera, si un mal dia deixa de confiar-me la seva web (o jo vull deixar de gestionar-la, que clients tòxics també n’hi ha), no tindrà cap problema per a què un altre professional tingui totes les eines per a fer-se’n càrrec, i ningú es quedarà tirat com una burilla. I és que treballar bé, o almenys intentar-ho, no costa gens…

Comparteix el Post:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos.
Privacidad