Presentació
Els tallers de formació de comunicació interpersonal tenen com a objectiu enfortir a les persones les capacitats de comunicació necessàries per parlar en públic, donar missatges d’impacte, atendre mitjans de comunicació, però sempre orientats a enfocar els missatges a reforçar la imatge de l’entitat, organització o empresa i amb un llenguatge adequat a cada situació.
Des de la nostra experiència hem comprovat que el desenvolupament de les capacitats individuals i col·lectives de comunicació és una àrea de treball imprescindible perquè les organitzacions puguin dur a terme estratègies de comunicació planificades, eficients i d’impacte creixent.
En el món del 3.0 la necessitat de saber comunicar de manera clara i directa, tant a nivell personal com a nivell social és fonamental. No només la nostra imatge, notorietat o credibilitat estan en joc sinó també l’èxit del nostre treball, o la comunicació amb el nostre equip.
Saber comunicar és bàsic per a qualsevol àmbit de la vida laboral i professional, per això l’enfocament que donem a les tècniques apreses en aquest taller és que poden ser aplicades a múltiples nivells.
Objectius
Conscienciar sobre la importància estratègica de la comunicació a les persones assistents com un element clau en el treball intern i extern i com una eina clau d’èxit de l’organització.
Enfortir les capacitats de comunicació de les persones assistents i dotar-los d’eines de comunicació específiques per a realitzar intervencions públiques amb missatge d’alt impacte i adequats al públic, al context i al medi en què s’efectuen i que contribueixin als objectius estratègics de l’organització.
Adaptar les estratègies de comunicació a les fortaleses i debilitats individuals de cadascuna de les persones assistents, a través de treball pràctic.
Apropiar-se dels missatges clau de l’organització de manera que s’incorporin al discurs individual, per convertir-se en discurs col·lectiu.
Temari
La comunicació estratègica
La importància de la comunicació en les organitzacions
Estratègies de comunicació en intervencions públiques
Claus per transmetre missatges eficaços
La comunicació no verbal
El que diu el que no diem: el llenguatge no verbal i la seva influència en el missatge
Pautes sobre el llenguatge gestual i corporal
Les crisis de comunicació
Gestionar la comunicació en ple caos
La construcció de la resposta immediata
Estratègies de comunicació específiques en funció del context
Claus per transmetre missatges adequats
En funció del medi
En funció del format
La comunicació digital 2.0 i 3.0
treball pràctic
Aplicació pràctica dels aprenentatges: construcció d’un pitch elevator
Exemples de bones i males pràctiques
Treball pràctic i anàlisi individualitzada
Avaluació del taller.
Formadors
Xavier Vilà. Especialista en comunicació amb més de vint anys d’experiència en empreses públiques i privades, institucions socials i mitjans de comunicació. Especialista en formació comunicativa.
https://www.linkedin.com/in/xaviervilamartinez
Xavier Codony. Periodista, assessor en comunicació i especialista en productes audiovisuals. Àmplia experiència en ràdio i televisió i en gestió de comunicació externa en diverses empreses, institucions i fundacions. Formador en tecnologia i comunicació
http://es.linkedin.com/in/xaviercodony
Preu
1 sessió de 4 hores (de 9,30 a 14 h)
Grups d’entre 6 a 15 persones
60 € per persona